eNurcing – suport pentru practica elevilor. Schimb de experiență elevi în Ungaria
Proiectul “eNurcing – suport pentru practica elevilor“ este finanțat prin programul Erasmus+, Parteneriate Strategice, Acțiunea cheie 2, Sector: Educație și formare profesională.
Nr. proiect: 2021-1-RO01-KA220-VET-000025611
Perioada de implementare este de 18 de luni, între 10.01.2022 – 09.07.2023
În perioada 9-13 mai 2022 15 elevi din anul II de la Școala Postliceală „Christiana” din Galați (lider de proiect) și 2 profesori de practică s-au deplasat în BÉKÉSCSABA Ungaria, la partenerul de proiect OKTFORDVIL PLUSZ KFT, unde au participat la un schimb de experiență organizat de acesta.
În cele 3 zile de activități organizate de managerul de proiect – partenerul OKTFORDVIL PLUSZ KFT elevii și profesorii din România împreună cu elevii și profesorii din Ungaria au făcut schimb de bune practici prin transmiterea informațiilor de interes, din domeniul medical și de îngrijire de la firmele reale, din Ungaria, către toți participanții.
Elevii din Romania s-au familiarizat cu sistemul de învățământ medical și social din Ungaria dar și cu sistemul de sănătate maghiar prin participarea la Workshopul cu tema: Prezentarea sistemului de asistență medicală din Ungaria, prin vizitele făcute la Liceul vocațional din Gyula, la centrul de zi pentru adulți din Békéscsaba, la AUT-PONT – centrul de zi pentru tinerii cu sindrom de autism Békéscsaba
În timpul vizitei de studiu elevii au comunicat între ei în limba engleză, îmbunătățindu-și astfel cunoștințele lingvistice.
Prin vizitarea punctelor culturale de interes din zonă: muzeul MUNKÁCSY MIHÁLY din BÉKÉSCSABA, Centrul Cultural CSABAGYÖNGYE, Castelul medieval din Gyula, elevii de la Scoala Postliceala Sanitara Christiana și-au însușit cunoștințe referitoare la specificul national si cultural din Ungaria.
Aceste activități au contribuit la realizarea de noi contacte pentru toti participantii, între grupurile de elevi și cursanti, între profesorii de la cei doi parteneri sau cu alte persoane implicate pe parcursul vizitei.
Pentru a evalua gradul de satisfacție al participanților la schimbul de experiență managerul de proiect partener a aplicat chestionare privind așteptările (la începutul vizitei) și la finalul acesteia chestionare de feed-back.
În scopul evaluării cunoștintelor acumulate, elevii au completat formulare de evaluare la finalul vizitei.
IMPRESII…GÂNDURI…APRECIERI
Din punct de vedere profesional, cultural si personal participarea mea la acest proiect mi- a adus numai beneficii, de aceea, recomand tuturor elevilor. (Petroi Corina)
Orice experiență are o încărcătură culturală aparte. Schimbul de experiență din Ungaria, în cadrul proiectului Erasmus, mi a adus atât cunoștințe noi legate de domeniul pe care îl studiez cât și amintiri minunate, memorabile, alături de oamenii minunați pe care I am cunoscut pe parcursul acelor zile. (Alexa Elena)
Prin participarea la acest schimb de experiență am reușit să cunosc altă țară, alte obiceiuri, ceea ce ma făcut să rămân plăcut surprinsă; am experimentat diferențe între învățământul din tara noastră și tara vizitata. Pe scurt pot spune că am reușit să văd o îmbunătățire în dezvoltarea mea personală.
Cât despre oamenii cu care am călătorit, pot spune numai lucruri bune și mă bucur că i-am cunoscut! (Gîdei Mădălina)
O experiență care ma făcut să ies din zona de confort, mi-a adus mai multă încredere în mine, am interacționat cu oameni minunați. Proiectul Erasmus = o experientă frumoasă trăită alături de oameni frumoși! (Ursu Mariana)
O experiență care m a îmbogățit emoțional,in care am inteles ca oamenii pot schimba lucrurile in mai bine ,ca orice experienta inseamna cunoastere și cu cât vom avea ocazii de acest fel cu atât com sti si vom fi mai pregatiti! Am avut deosebita placere de a mi cunoaste colegii si profesorii in ipostaze minunate!🤗Multumesc! (Cristea Vasilica)
Iubesc să călătoresc, de aceea a fost o ofertă cu diverse oportunități.
Am învățat o strategie diferită de cea de la școala de unde provin.
Am învățat mai mult despre viața reală, despre ce înseamnă să fii responsabil și cum inventivitatea ne poate ajuta la supraviețuire. Mulțumesc ERASMUS pentru această minunată experiență. (Stoian Ioana)
O experienta care mi-a intarit convingerea ca vecinii nostri sunt oameni minunati!
Locurile pe care le-am vizitat,oamenii pe care i-am cunoscut si informatiile pe care le-am primit s-au adaugat la bagajul de cunostinte cu care pornesc in aceasta noua etapa a vietii. (Istrate Anca)
A fost o placere sa particip la acest schimb de experienta. Am cunoscut oameni frumoși, plini de viata. Proiectul Erasmus mi-a adus un cumul de cunoștințe în domeniul medical. Incantata as mai participa la un alt proiect! (Cojocaru Ecaterina)
Noi in vest am colindat,
Cu ERASMUS am plecat
Ungurii i-am vizitat.
In azile noi am fost,
Cu mult drag și mult folos.
Oameni buni cu zâmbet larg,
Ei pe noi ne-au așteptat.
Centrele de Autism,
Ne-au lăsat plăcut surprinși.
Activități interactive noi am văzut,
Și pe bolnavi i-am cunoscut.
Dar la scoala când am fost,
Sali dotate am gasit.
Pline cu materiale,
Pentru tehnici sanitare
Ce ingrozesc bolnavii tare.
Uite-așa s-a terminat
O experienta de neratat
(Suruianu Ionela)
“Material realizat cu sprijinul financiar al Uniunii Europene. Conținutul prezentului material reprezintă responsabilitatea exclusivă a autorilor iar Agenția Națională și Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care conținutul informației va fi folosit.”
Felicitari echipei de la Scoala Postliceala „Christiana” din Galati pentru realizarea acestui proiect Erasmus+! Acest proiect este de un real beneficiu pentru elevii acestei scoli, oferind oportunitati de dezvoltare profesionala si personala, stimulare intelectuala si interculturala. Este foarte important ca elevii au avut posibilitatea sa se familiarizeze cu sistemul medical ungar si cu sistemul de ingrijire maghiar, precum si sa invete noi cunostinte de interes din domeniul medical si de ingrijire. De asemenea, schimbul de experienta le-a oferit elevilor ocazia de a-si exersa abilitatile de comunicare in limba engleza, de a interactiona cu profesori si alti participanti si de a se bucura de presupusele istorice, culturale si naturale care exista in zona vizitata.