Orele de recuperare pot fi organizate și în vacanțe. Câți bani se acordă pe lună/elev
20 de ore pe lună pentru fiecare elev, de recuperare a materiei, asta recomandă ministerul profesorilor și învățătorilor. Aceste ore trebuie să fie cu prezență fizică și vor fi făcute cu elevii de la clasele primare și de gimnaziu, adică până în clasa a VIII-a inclusiv, în programul național pilot de tip „Școala după școală“, potrivit Ordinului nr. 3.300 din 19 februarie 2021, publicat miercuri seara în Monitorul Oficial.
Recomandarea oficială a ministerului: trebuie să fie constituite grupe cu o medie de 12 elevi/grupă, organizarea a 20 de ore de activități remediale/lună/elev, cu prezență fizică în clasă.
„Activitățile remediale, materializate în activități de învățare, vor viza îmbunătățirea achizițiilor elevilor, în special a acelora care contribuie la formarea competențelor de bază, fundamentale pentru formarea celorlalte competențe”, conform documentului.
„Se au în vedere, cu prioritate, activități remediale care să vizeze achizițiile care contribuie la formarea competențelor de literație și a competențelor STEM, incluzând și activități pentru formarea comportamentelor specifice competenței „a învăța să înveți“”, potrivit Ministerului Educației.
Sunt organizate ore de recuperare în unitățile de învățământ în care există elevi care au nevoie de ore remediale, nevoie stabilită prin criteriile următoare, scrie edupedu.ro:
-elevul nu a avut acces sau a avut acces deficitar la activitățile educaționale desfășurate prin intermediul tehnologiei și al internetului, întrucât nu dispune de echipamente informatice proprii sau nu beneficiază de conexiune/conexiune fiabilă la internet;
-elevul se află în situație de corigență la sfârșitul semestrului I al anului școlar 2020-2021 sau are situația școlară neîncheiată la cel puțin o disciplină;
-elevul are nevoie de ore remediale, necesitate dovedită de rezultatele școlare obținute în semestrul anterior sau la evaluarea inițială de la începutul semestrului în derulare,
Școlile transmit către inspectoratele școlare datele cu privire la numărul de elevi eligibili pentru a participa la programul de educație remedială.
Tot în ordin se menționează faptul că inspectoratele școlare, pe baza datelor transmise de către școli stabilesc unitățile de învățământ care vor organiza activități remediale în cadrul Programului național pilot de tip „Școala după școală“ din lista celor care au optat pentru organizarea acestor activități.
Inspectoratele școlare repartizează bugetele corespunzătoare acordării sprijinului financiar unităților de învățământ în care vor fi organizate activitățile din Programul național pilot de tip „Școala după școală“, în funcție de numărul declarat de elevi care se încadrează în criteriile de eligibilitate.
„În situații justificate, cum ar fi necesitatea pregătirii elevilor pentru examene de corigență sau de încheiere a situației școlare sau pentru actualizarea cunoștințelor, în perspectiva deschiderii noului an școlar, activitățile remediale se pot desfășura și pe durata vacanței”, potrivit ordinului amintit.
Ordinul de ministru prevede că începând cu semestrul al II-lea al anului școlar 2020-2021, se acordă unităților de învățământ care organizează Programul național pilot de tip „Școala după școală“ un sprijin financiar de 0,4 ISR/lună, exprimat în lei, per copil înscris în program, respectiv 200 lei/lună.