EducaţieJustiţie

Programa școlară se modifică. După educația financiară și cea juridică, parlamentarii introduc și educația pentru mediu

Proiectul de lege aflat la votul decisiv al senatorilor prevede modificarea Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011, în sensul introducerii în curriculumul național pentru învățământul primar și gimnazial a competențelor de mediu.

În prezent, curriculumul național se axează pe opt domenii de competențe-cheie:

competențe de comunicare în limba română și în limba maternă, în cazul minorităților naționale;
competențe de comunicare în limbi străine;
competențe de bază de matematică, științe și tehnologie;
competențe digitale de utilizare a tehnologiei informației ca instrument de învățare și cunoaștere;
competențe sociale și civice;
competențe antreprenoriale, financiare și juridice;
competențe de sensibilizare și de expresie culturală;
competența de a învăța să înveți.

Competențele de mediu ar urma să se alăture celor sociale și civice.

“Provocările legate de mediu necesită un răspuns urgent și ambițios, pentru că viitorul se clădește cu o generație pregătită pentru provocările actuale legate de climă și mediu. Investițiile în infrastructura verde, în programe de mediu și de management sustenabil al resurselor naturale ale României nu pot fi susținute eficient în lipsa educației corespunzătoare a populației”, motivează inițiatorii proiectului introducerea competențelor de mediu.

Pentru a se aplica, proiectul de lege trebuie adoptat de Parlament, promulgat prin decret prezidențial și publicat în Monitorul Oficial.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *